Hoewel de Tiktok -winkel langzaam de wedstrijd binnenkwam, verzamelde het snel veel kopers. De werking van de Tiktok -winkel in de VS begon in 2023 en heeft 47 miljoen kopers op het platform aangetrokken, volgens Capital One -winkels gemiddeld $ 32 miljoen uitgegeven. De op sociale media gebaseerde markt combineert de extreem goedkope TMU -prijzen met sociale markten binnen de app, vergelijkbaar met Instagram en Facebook. Geschat wordt dat het in 2024 pas in 2024 11,9 miljoen kopers aan de VS zal toevoegen en volgens Emarketer tegelijkertijd voor concurrenten zoals Meta en Pinterest plaatst.
“Al deze bedrijven zouden zich echt zorgen moeten maken, omdat de Tiktok -winkel begint met deze enorme klantbeschermingskracht,” zei Jason Goldberg, hoofd van de Publicis Groupe -strategie in de Publicis Groupe, een marketingbedrijf. In tegenstelling tot andere sociale sociale ervaringen, De Tiktok -winkel houdt kopers in de aanvraag. Anderen, zoals Instagram, transporteren kopers naar externe sites om hun aankopen te voltooien. Bovendien, Tiktok Het gebruikt zijn algoritme om producten op dezelfde manier te suggereren als het suggereert dat inhoud – Het toont advertenties op gebruikers op basis van hun betrokkenheidsgewoonten, niet alleen winkelgewoonten.
Retail -experts noemen dit huwelijk van winkelen en entertainment ‘Shoppertyment’. Het is een categorie e -commerce die is voortgebracht tot volledig nieuwe carrières voor beïnvloeders van sociale media zoals Lexi Rosenstein. “Mensen realiseren zich niet dat je 5.000 fans kunt hebben en geld kunt verdienen met je Tiktok- en Tiktok -winkelinhoud en deze carrière maken,” zei Rosenstein.
Als partner van Tiktok heeft Rosenstein meer dan 70.000 fans verzameld en is de toonaangevende verkoper in de VS voor schoonheidsproducten in de applicatie. Het schrijft zijn grote publiek toe aan de ontwikkeling van levende markten in Tiktok. En toch dreigt de Tiktok -winkel te verdwijnen. Het Congres heeft in april 2024 een wet aangenomen die Chinese bytedance vereist om de activiteiten van Tiktok aan de VS aan een Amerikaans bedrijf te verkopen of het inhoudelijke verbod op de VS te ondervinden. De zorgen zijn dat Tiktok een bedreiging is voor de nationale veiligheid vanwege zijn banden met China, beschuldigingen die Tiktok weigert. Bytedance heeft een deadline tot 5 april om een koper in de VS te vinden.