De Euroleague heeft officieel aangekondigd dat de langlopende sponsorovereenkomst met Turkish Airlines tot een einde is gekomen. Deze samenwerking begon in 2010 en heeft de Euroleague Naming jarenlang gekenmerkt. Nu is het tijd voor een nieuwe fase, waarin Euroleague Basketball zichzelf opnieuw uitvindt en een nieuwe identiteit omarmt.
Met de lancering van het nieuwe EUROLEAGE-merk wil Euroleague Basketball zichzelf positioneren als de toonaangevende kracht in Europees basketbal. Deze strategische ontwikkeling markeert een tijd van meer zichtbaarheid, innovatie en wereldwijde aantrekkingskracht voor de competitie. Het gebruik van het EUROLEAGE-merk weerspiegelt de volwassenheid van het evenement en de groei die het de afgelopen 25 jaar heeft doorgemaakt.
Euroleague Basketball bedankt Turkish Airlines voor hun 15 jaar onafgebroken steun als naamgevende sponsor. De samenwerking wordt geprezen als een van de meest succesvolle in de wereld van de sport, waarbij hoge normen van synergie tussen handelssponsors en sportevenementen zijn vastgesteld. Het einde van deze samenwerking markeert het begin van een nieuwe fase voor Euroleague Basketball, met een focus op een elite-selectie, groei in opkomende markten en innovatieve partnerschappen die de sport naar een hoger niveau zullen tillen.
De aankondiging van het einde van de sponsorovereenkomst met Turkish Airlines markeert een belangrijk keerpunt voor Euroleague Basketball. Deze verandering zal de competitie helpen evolueren en zich aanpassen aan de steeds veranderende wereld van professioneel basketbal. Euroleague Basketball kijkt met optimisme naar de toekomst en is vastbesloten om de sport naar nieuwe hoogten te brengen.