Met een “rauw” advies van professioneel succes, management en specialist op het gebied van beroepsontwikkeling Jeffrey Pfeffer, betoogt het dat hard werken om vooruit te komen niet genoeg is. Jonge mensen geloven vaak dat “als ze het goed doen, iemand het zal opmerken. Het kan gebeuren en misschien niet”, zegt Pfeffer, een schrijver van 16 boeken en professor aan de Stanford University.
“Het harde werk zal vanzelf spreken. En als je een laag profiel houdt en de regels volgt, zul je slagen”, zeggen ze. Maar Als je een laag profiel houdt, zullen ze je gewoon negeren. De meest succesvolle werknemers onderscheiden zich van hun collega’s vanwege hun vrijmoedigheid en geven openlijk uit wat ze willen.
“Als je zwijgt door consequent te doen, absoluut- uit je positie- voorspeld, U kunt worden genegeerd in groepen of promoties, Vooral in vergelijking met je collega’s die goede relaties creëren met hun baas,” zei Pfeffer, sprekend met CNBC.
“Het maakt niet uit of je introvert, extravert of iets anders bent. Moet je je werk doen, toch? En dat gaat niet over persoonlijkheid, maar met gedrag.”
Enkele ideeën?
Pfeffer beveelt aan: “Voel je comfortabel om je ideeën te delen in vergaderingen, om uw professionele netwerk op te bouwen, Hetzij via LinkedIn, Hetzij in discussies die uitkomen voor koffie of maaltijden, En Doe een opzettelijke inspanning om uw relatie met uw baas te versterken. Wees niet bang om een professioneel, medelevend medeleven uit te drukken’
Kan Nou, vertel bijvoorbeeld je baas dat je de manier waarop een vergadering wordt gehouden waardeert van het noodteam of vraag hem om advies over je carrière. Zelfs kleine gebaren kunnen u helpen op de lijst te blijven wanneer kandidaten nadenken over nieuwe kansen, zegt Pfeffer.
‘Nodig om mijn superieuren te flatteren’
“Het is niet nodig om uw collega’s te flatteren, maar het is noodzakelijk om uw superieuren te flatteren. Ze zijn verantwoordelijk voor je carrière,” vervolgt hij.
Het belang van goede dressing
“En nog een tip om op een positieve manier te onderscheiden, die niets te maken heeft met de daadwerkelijke prestaties van uw werk: Kleed je een beetje eleganter en officieler dan je collega’s, om meer vertrouwen en gevoel van bekwaamheid uit te zenden.
Dit advies weerspiegelt een soortgelijke aanbeveling van Stacey London en Clinton Kelly -stijl experts, die met CNBC spraken, maken het in juni. “IJverig zijn met je garderobe” laat zien dat “je waarschijnlijk ijverig en met je werk zult zijn,” zei Kelly.






























































