Gen Z en Millennials geven in de VS veel geld uit aan een marktindustrie en beschermen het tegen een recessie. De reden voor de gezondheids- en welzijnsindustrie. De jongere Amerikanen lijken hun interesse te richten op gezondere levensstijlgewoonten, die de gezondheids- en welzijnssector zouden kunnen ondersteunen om te blijven groeien, zelfs als de economie stormen tegenkomt, commentaar op analisten van Bank of America.
“Wij zijn van mening dat er een voortdurende verplaatsing van generaties is aan gezonde gewoonten, die de aandelen ondersteunt die verband houden met de wellness -industrie. De jongere demografische groepen, waaronder Gen Z en Millennials, geven een grotere prioriteit aan een gezonde levensstijl en meer tijd en inkomsten besteden aan gymnastiek, vrijetijdsbesteding, vrijetijdsspooractiviteiten en soorten goederen,” schreef de bank.
Over het algemeen lijken huishoudens optionele kosten te verlagen. De detailhandelsverkopen stegen met 0,2% in februari, ver onder de 0,7% toename van de economen voor de maand. De sportscholen stegen echter jaarlijks met 7%, volgens de Bank of America -kaartgegevens. Dit is de grootste toename van de afgelopen 19 maanden.
Gemiddeld besteden Gen Z -huishoudens ongeveer 2,8 keer meer dan babyboomers aan gymnastiek, terwijl millennials ongeveer drie keer meer uitgeven, zei de bank.
De neiging van jongeren voor gezondheid en welzijn is ook duidelijk in alcoholkosten, omdat steeds meer inwoners van Gen Z en Millennials de afgelopen jaren alcoholische dranken hebben verlaten. De toename van niet-alcoholische bierkosten en koolzuurhoudend water heeft de toename van alcoholuitgaven de afgelopen vier jaar overtroffen, volgens BOFA-gegevens.
Dienovereenkomstig is de interesse in sommige trends in putten ook toegenomen. Google zoekt naar de trefwoorden “Cold Plung” en “Red Light Therapy” (fototherapie voor vernieuwing en celgroei) werd gestegen in 2023 en 2024.