Het Business Intelligence (BI) -systeem wordt onmiddellijk van kracht door de Independent Labour Inspection Authority (AEEE), in een poging om de overtredingen op de werkplekken efficiënter te beheersen. Het is een systeem dat gespecialiseerde elementen van “Ergani” ontvangt en dus met succes de controles kan begeleiden die door de speciale inspectie worden uitgevoerd. De gegevens die voortvloeien uit het gebruik van de digitale kaart worden ook geanalyseerd zodat deze sneller kan worden geïdentificeerd door de bedrijven die zijn opgenomen in het specifieke “real-time” schema.
De competente diensten van de AEEE hebben vastgesteld dat het gebruik van de digitale kaart mogelijk verschillende werkgevers heeft aanbevolen die, in het licht van angst om boetes op te leggen (EUR 10.500 per werknemer), consequent uren van werkuren registreren en dus overuren per dag en per dag. Tegelijkertijd bleek echter dat nieuwe overtredingen op de arbeidsmarkt aan het licht zijn gekomen, die nu moesten worden gecontroleerd en beperkt. Het is geen toeval dat na de toegang van het toerisme en de focus op het digitale kaartmodel, de gevonden overtredingen en de boetes die zijn opgelegd vanwege de onjuiste toepassing sterk zijn toegenomen. In de twee maanden van juni – juli wordt de digitale kaart voor het eerst opgenomen door alle gevonden arbeidsovertredingen en met toenemende trends! Daarom wordt geschat dat het Business Intelligence (BI) -systeem zal helpen om het fenomeen aan te pakken.
Vanaf nu zal BI van toepassing zijn op de regionale directeur van de Independent Authority in het hele gebied. Naar schatting zijn de eerste tastbare resultaten van dit initiatief binnen twee maanden te zien.
In essentie heeft dit systeem de mogelijkheid om schendingen te onthullen die voortvloeien uit het gebruik van de digitale werkkaart, evenals schendingen met betrekking tot andere bepalingen van het regelgevingskader, zoals de betaling van het minimumloon. Het gebruik van het BI -systeem verwijdert op geen enkele manier op -De -spotbesturing. Integendeel, het werkt in combinatie om de naleving van wettigheid te waarborgen ten behoeve van zowel de werknemer als de werkgever die rechtmatig opereert en wordt getroffen door oneerlijke concurrentie.
“Als een onafhankelijke arbeidsinspectie zijn wij van mening dat alle bedrijven, wiens sectoren zijn onderworpen aan het digitale werkkaartsysteem, zullen voldoen aan het huidige regelgevingskader, zodat werknemers, werkgevers en controlemechanisme gezamenlijk zullen bijdragen, niet alleen aan een arbeidsmarkt die werkt met regels, maar ook aan een arbeidsmarkt,” aldus Tzilivakis.
Er wordt aan herinnerd dat verdere uitbreiding van het gebruik van de digitale kaart al is gelanceerd. Tot 3 november wordt piloot toegepast op groothandel, energie, financiële diensten en reisbureaus. Vanaf 3 november zal de digitale kaart echter normaal worden toegepast op de bedrijven van de bovenstaande sectoren en worden de juiste cheques uitgevoerd. Geschat wordt dat nog eens 350 – 400 duizend werknemers worden toegevoegd aan het proces van het opnemen van werkuren in “Real Time”. Dus in totaal 2 miljoen werknemers in de particuliere sector die deelnemen aan de digitale kaart kunnen in totaal 2 miljoen bedragen.
Als het tijdschema wordt waargenomen zoals het wordt gevormd, volgt 2026 hetzelfde piloot- en reguliere integratieproces op de digitale kaart en de links -Wing -sectoren. Deze categorie omvat gezondheidsdiensten (bijv. Particuliere ziekenhuizen en diagnostische centra), advocatenkantoren en boekhoudkundige kantoren, evenals verzending, transportindustrie, evenals ingenieurs en architecten.
Op basis van de nieuwste beschikbare gegevens, bedroegen de algehele overuren, van de sectoren die tot nu toe binnen een digitale kaart vallen, 3,5 miljoen in de zeven maanden van januari – juli. Dit aantal is 1,5 miljoen hoger, vergeleken met de overeenkomstige periode van 2024. Maar toen waren er takken van cruciale en hoge delinquentie (bijv. Toerisme, focus) die buiten de digitale kaart vielen. De toename van de opgenomen overuren begon toen ze afgelopen zomer bij het proces kwamen, de detailhandel en de industrie. Nog meer, toen toerisme en focus afgelopen maart aan de digitale kaart werden toegevoegd.
Volgens de nieuwste beschikbare gegevens, vooral in het toerisme, is het verschil chaotisch. In de zeven maanden van januari – juli, van de 42.310 overuren vorig jaar, een jaar later … werden ze gelanceerd op 350.135, met 728% of 307.825 overuren. Een soortgelijk beeld werd ook gevonden in de cateringindustrie. Gedurende dezelfde periode van zeven maanden werden in 2024 189.011 overuren gevonden, met 480.972 (een toename van 291.961 of 154%) een jaar later. In de detailhandel, sinds 191.141 overuren vorig jaar, kwamen 392.691 dit jaar naar voren, dwz 201.550 meer of 105% toename. In de industrie, in de 1.055.443, die de overuren van vorig jaar was, werd dit dit jaar omgezet in 1.740.156, dat wil zeggen een toename van 684.712 of 65% op een basis van 12 maanden.
Een speciaal evenement zal worden gehouden in het TIF op dinsdag 9 september (Nikolaos Germanos Conference Center, Room C), waar de basisparameters van de BI zullen worden gepresenteerd, zonder speciale referentie door premier Kyriakos Mitsotakis uit te sluiten. Het is een geavanceerde toepassing, die zal werken in combinatie met de risicoanalyse die al beschikbaar is voor de Labour Inspectorate. BI ontvangt gegevens van het “Ergani” -systeem, zoals blijkt uit het gebruik van de digitale kaart. Indicatief zijn de gegevens over de veelheid van werknemers die in een bedrijf werkzaam zijn en de plicht hebben om een digitale kaart te “raken”, wat de werkuren zijn, hoeveel hebben de velen getroffen, hoe sneller. Het zal erachter komen waar de cheques zich moeten concentreren op het detecteren van delictszakken en om vergelijkbare boetes op te leggen. Met behulp van de relevante afdeling van het ministerie van Arbeid, dat de werking van het “Ergani” -systeem heeft uitgevoerd, samen met de aannemer, specifieke scenario’s die arbeidsinspecteurs willen detecteren. Hoe functioneler deze scenario’s zijn, hoe betere resultaten van het gebruik van de BI.