De Washington Post heeft aangekondigd dat ze 4 procent van hun personeelsbestand zullen schrappen, wat neerkomt op minder dan 100 mensen binnen de bedrijfsdivisie van de krant. Deze bezuinigingen zullen geen invloed hebben op de redactiekamer, die twee jaar geleden al te maken kreeg met personeelsvermindering toen het bedrijf 240 banen schrapte. De ontslagen zullen voornamelijk plaatsvinden binnen de verkoop- en marketingteams en IT-afdelingen van de krant.
Volgens de managementmaatschappij van de Washington Post is deze stap noodzakelijk om tegemoet te komen aan de behoeften van de industrie en een duurzamere toekomst op te bouwen. De krant wil zich zo goed mogelijk positioneren voor de toekomst en het publiek blijven bereiken waar zij zich bevinden. Deze veranderingen zijn onderdeel van de voortdurende transformatie van de Washington Post.
Uit cijfers blijkt dat de Washington Post aanzienlijke financiële verliezen heeft geleden en dat het digitale abonneebestand sinds 2020 is afgenomen. De krant had in 2020 nog 3 miljoen digitale abonnees, maar dit aantal is in 2023 gedaald tot 2,5 miljoen. Ook het aantal unieke bezoekers op de website van de krant is sterk afgenomen, van 101 miljoen per maand in 2020 naar 50 miljoen in 2023.
De bezuinigingen bij de Washington Post zijn een laatste klap voor de krant, die al te maken had met het vertrek van toptalent in de journalistiek en een moeilijke relatie met eigenaar Jeff Bezos en uitgever Will Lewis. Het is duidelijk dat de krant zich in een moeilijke positie bevindt en maatregelen moet nemen om zich aan te passen aan de veranderende mediawereld.