Een 39-jarige vrouw werd geconfronteerd met een schokkende rekening van 5.380 euro voor slechts twee uur parkeren bij een parkeergarage met een hoogbouw in Slau, ten westen van Londen, in het Verenigd Koninkrijk. Yaditi Cava was op een dag aan het winkelen met haar twee dochters toen ze terugkwam bij haar auto en ontdekte dat de betaalautomaten gesloten waren. Ze besloot daarom om bij de uitgang te betalen.
“Ik stak mijn kaart in en kreeg een bericht dat ik mijn pincode moest invoeren”, beschreef ze aan de BBC. “Ik had haast, de meisjes waren moe en ik kon het bedrag niet goed zien op het kleine scherm van de kaart. Het grote scherm toonde ‘4.5’, dus ik dacht dat het 4,50 pond was,” voegde ze eraan toe.
Tot haar verbazing ontving ze direct een melding via sms van haar bank waarin stond dat er £ 4.586 (5.381 euro) van haar rekening was afgeschreven in plaats van de verwachte £ 4,50. Het voelde surrealistisch voor haar dat het geld zo snel was afgeschreven.
Na drie weken verscheen het geld eindelijk op haar rekening nadat de BBC JVS-show zich met de zaak had bemoeid. De 39-jarige moest wachten tot maandag om met de manager te praten, die haar vertelde dat er sprake was van een defecte machine. Ze kreeg de garantie dat het geld binnen 2-3 werkdagen zou worden teruggestort.
Dit incident toont aan hoe belangrijk het is om goed op te letten bij het betalen voor diensten, vooral bij parkeergarages met automatische betaalsystemen. Het is essentieel om de bedragen zorgvuldig te controleren om onnodige kosten en verrassingen te voorkomen. Het is ook belangrijk om onmiddellijk contact op te nemen met de juiste instanties als er sprake is van een foutieve afschrijving, zodat het probleem zo snel mogelijk kan worden opgelost.