De omzet van winkels in Skroutz tijdens Pasen steeg aanzienlijk, met respectievelijk 22,8% en 34% voor aankopen via de Skroutz-app. Tussen 7 en 20 april, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar, overschreed de gemiddelde winkelmand een bedrag van 66 euro, wat een stijging betekent van 6,53% ten opzichte van het voorgaande jaar. Tegelijkertijd namen de bestellingen via Skroutz met 15,3% toe, terwijl de bestellingen via de Skroutz-app met 25,8% stegen ten opzichte van het voorgaande jaar. Deze groeicijfers weerspiegelen de toenemende voorkeur van consumenten voor online winkelen, vooral via mobiele apparaten.
De meest populaire productcategorieën tijdens de paasperiode van 2025 waren speciale voedingssupplementen, sneakers, mobiele tassen, vitamines, heren t-shirts, mobiele telefoons, gezichtscrèmes, paaskaarsen, zonnebrandcrème en shampoo. De grootste omzetstijging werd genoteerd in de categorie sneakers, met een groei van 33,82% ten opzichte van vorig jaar.
De dag met de meeste bestellingen was dit jaar eerder in de periode, aangezien 53% van alle bestellingen tijdens de Heilige Week werden geplaatst. In tegenstelling hiermee werden vorig jaar 56% van de bestellingen op maandag gedaan, wat aangeeft dat consumenten dit jaar eerder online winkelden.
Wat betreft de betalingsmethoden, kozen consumenten dit jaar voornamelijk voor het “Doses for All” -programma van Skroutz, met een gemiddelde bestelwaarde van 165 euro. Consumenten die betaalden met Google Pay gaven gemiddeld 51 euro uit, terwijl degenen die kozen voor Apple Pay gemiddeld 54 euro uitgaven. De verscheidenheid aan betaalmethoden bij online winkelen bleek een van de belangrijkste voordelen te zijn voor consumenten, naast het toenemende gebruik van de aangeboden betaalmethoden van Skroutz.
Tenslotte geven de gegevens ook inzicht in de leveringsvoorkeuren van consumenten. Het blijkt dat steeds meer consumenten de voorkeur geven aan gemakkelijke en snelle leveringen op basis van hun behoeften. Het percentage bestellingen dat werd afgeleverd via Skroutz Point steeg van 16% in 2023 tot 42% tijdens Pasen van 2025. Ook het aantal bestellingen dat de magazijnen van Skroutz verliet, nam toe met 62% ten opzichte van het voorgaande jaar.