Op de afdeling spoedeisende hulp van het ziekenhuis is een nieuw e-traceringssysteem geïntroduceerd, ook wel bekend als de elektronische armband. Bij aankomst in het ziekenhuis ontvangt de patiënt een kaartje met een QR-code, dat om de pols wordt gedragen. Dit ticket begeleidt de patiënt gedurende zijn hele medische proces en biedt verschillende opties zoals het leren van het ticketnummer, het controleren van de wachtrij, het bekijken van de geschatte wachttijd en het annuleren van het ticket.
De patiënt wacht tot zijn ticketnummer wordt opgeroepen door het secretariaat, waarna hij zich registreert en wordt doorverwezen naar de relevante onderzoekskliniek. Tijdens het verblijf in de afdeling wordt het ticketnummer van de patiënt weergegeven op schermen op centrale locaties, zodat de patiënt op de hoogte blijft van zijn positie in de wachtrij.
Als een patiënt per ambulance arriveert, zal de begeleider van de patiënt een ticket uitgeven en hem rechtstreeks begeleiden naar het triageproces en vervolgens naar de behandelkamers. Het systeem stelt artsen in staat om patiënten op basis van de ernst van hun aandoening te behandelen en hen indien nodig door te verwijzen naar andere afdelingen.
Elke polsbandje wordt gecategoriseerd in 5 kleuren die overeenkomen met de ernst van de aandoening, waardoor patiënten binnen de afdelingen en specialiteiten kunnen worden verplaatst. Het systeem zal zich naar verwachting uitbreiden naar 15 grote openbare ziekenhuizen in het land, waardoor burgers real-time informatie kunnen ontvangen over beschikbare medische specialiteiten en geschatte wachttijden.
Het doel van dit innovatieve systeem is om de toegang tot gezondheidsdiensten te vergemakkelijken en patiënten te voorzien van duidelijke informatie over hun medische proces. Met de elektronische armband kunnen patiënten efficiënter worden behandeld en kunnen congestie en betrokkenheid binnen de spoedeisende hulp worden verminderd.